Be tvarkingos sankabos – nė iš vietos  

Automobilis – ne tik patogi transporto priemonė, bet ir turtas, kuriuo reikia nuolat rūpintis. Viena pagrindinių automobilio dalių, nuo kurios sėkmingo veikimo tiesiogiai priklausys ir jūsų kelionės kokybė – sankaba. Be šio palyginus nesudėtingo mechanizmo automobilis negalėtų pajudėti iš vietos, todėl sankabos keitimas šiai nusidėvėjus – labai svarbus žingsnis.

 nusidevejusi sankaba

Sankaba – kam ji reikalinga?

 Kad automobilio ratai sėkmingai riedėtų, jiems būtinas galios perdavimas, už kurį ir yra atsakinga sankaba. Kaip tik per ją iš pavarų dėžės perduodama galia leidžia automobiliui pajudėti. Transporto priemonės variklis nuolat dirba, tačiau ratai sukasi ne visą laiką, todėl, kad automobilis nesustotų, o variklis neužgestų, reikalinga sankaba. Veikiausiai net nevairuojantys asmenys žino, jog sankabą galima rasti tik automobiliuose, kurie turi mechaninę pavarų dėžę. Automatinę pavarų dėžę turinčiuose automobiliuose sankabos pedalo nėra, nors abiejų dėžių veikimo mechanizmas panašus. Kadangi sankaba perduoda ši svarbi automobilio detalė perduoda jėga ratams, nusidėvėjusi sankaba kels problemų naudojantis transporto priemone. Sankabos mechanizmą sudaro kelios dalys: smagratis, sankabos diskas, išminamasis guolis – jis gali būti mechaninis ir hidraulinis. Jei visos šios dalys neveiks sėkmingai, veikiausiai ir pati sankaba negalės užtikrinti pagrindinių savo funkcijų.

Kaip atpažinti, jog sankaba susidėvėjo?

 Jei turite automobilį ne vienerius metus, veikiausiai jau teko įsitikinti, jog net ir kokybiškiausios dalys nėra amžinos ir gali visiškai netikėtai sugesti. Sankaba – ne išimtis. Specialistais pastebi, jog važinėjant miesto gatvėmis sankaba gauna daugiau darbo, nei važinėjant užmiesčio keliais, todėl miestiečių vairuojamų automobilių sankabos susidėvi greičiau. Žinoma, tiesa ir tai, jog sankabos ilgaamžiškumą lemia ne tik tai, kokiais keliais dažniau važinėjate. Svarbus ir pats jūsų vairavimo stilius – jei važinėjate aktyviau, mėgstate dažnai spausti greičio pedalą, veikiausiai jūsų automobilio sankaba susidėvės greičiau. Kad sankabos keitimo kaina neišgąsdintų, geriausia atidžiai stebėti automobilio pokyčius ir sankabą keisti arba ją restauruoti iš anksto, o ne tuomet, kai automobilio nebegalite pajudinti. Kaip atpažinti, jog sankaba susidėvėjo? Tvarkinga sankaba, paspaudus pedalą, turi greitai ir be jokių trukdžių įsijungti ir išsijungti, paspaudus automobilis neturi buksuoti, o ir pats įjungimo bei išjungimo procesas turėtų būti begarsis. Nusidėvėjusi sankaba dažniausiai leidžia įvairius pašalinius garsus, kurių paprastai važiuodami automobiliu neišgirsite. Jei pastebėjote, jog automobilio degalų sąnaudos ypač padidėjo, tai taip pat gali būti sankabos susidėvėjimo ženklas. Tai ir dar viena priežastis atkreipti dėmesį į automobilio sankabos būklę – delsdami išleisite pinigus ne tik anksčiau ar vėliau būtinam sankabos restauravimui ar keitimui, bet ir degalams.

Dažniausi sankabos gedimai

 Kadangi sankaba yra sudaryta iš kelių dalių, sutrikus bent vienai iš jų, greičiausiai pastebėsite tam tikrų trukdžių vairuodami. Bene dažniausiai dyla sankabos diskai, taip pat neretai pasitaiko išminamojo guolio išsausėjimų ir gedimų. Galima pastebėti, jog gamintojai neslepia šių dalių galimo susidėvėjimo laiko – jis dažniausiai nurodomas perkantiems automobilius. Tiesa, būtina pažymėti, jog nustatyti tikslaus nuvažiuotų kilometrų skaičiaus ir tikslaus laiko, kada derėtų susirūpinti sankaba, nėra. Todėl būtina stebėti ženklus, nurodančius galimus gedimus. Taip pat pasitaiko ir smagračio gedimų. Ši detalė skirta automobiliams su mechanine pavarų dėže, tam, kad būtų sumažinta automobilio vibracija bei įvairūs garsai, atsirandantys junginėjant pavaras. Vibracijų slopinimas mažina važiavimo automobiliu diskomfortą, tad smagratis kaina ir jo keitimas – tikrai svarbus. Sankabos cilindriuko keitimas taip pat vertas dėmesio, nes jam sugedus dažnai laša stabdžių skystis. Be abejonės, galimas ir sankabos restauravimas – jį verta rinktis tuomet, kai gedimai nėra esminiai, kritiniai. Tačiau atsiminkite, jog net ir restauravus sankabą, ji bus tvarkinga tik tam tikrą laiką, todėl sankabos keitimas anksčiau ar vėliau bus neišvengiamas.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>